Rezultate

După finalizarea evaluării clinice, medicul vă va informa cu privire la normalitatea sau problemele găsite. Rezultatele examenului citotumoral Babeș-Papanicolaou și/sau examenului bacteriologic, recoltate din secrețiile colului și vaginului cu ocazia examinării, vor fi primite în câteva zile și discutate împreună cu medicul. Veți avea deasemenea o discuție cu medical dumneavostră cu privire la necesitatea unor investigații ulterioare, teste adiționale, consultațiile ulterioare sau necesitatea unor tratamente.

CÂND ESTE RECOMANDATĂ CONSULTATIA GINECOLOGICĂ?

Consultația ginecologică se recomanda a fi efectuată:
  • Anual, de rutină;
  • Când femeia devine gravidă;
  • Cînd apar simptome precum secreții vaginale anormale, dureri pelvine sau dorsale joase, sângerări vaginale anormale, în afara menstruațiilor.

TREBUIE SA MĂ PREGĂTESC PENTRU EXAMENUL GINECOLOGIC?

Deoarece examenul citotumoral Babeș-Papanicolaou este de obicei efectuat în cursul examinării, consultația ar trebui programată în zilele de după menstruație, atunci când informațiile oferite de această investigație sunt optime.
Deasemenea, cu 48 ore înaintea consultației, trebuie evitate:
  • Toaleta internă vaginală
  • Contactul sexual sau folosirea de contracepție vaginală
  • Folosirea de ovule sau alt tip de medicație vaginală

CE ASTEPTĂRI SĂ AM DE LA ACEASTĂ EXAMINARE?

Este posibil să simțiți un ușor disconfort, care este redus daca reușiți să vă relaxați în timpul examinării. Nu este normal să simțiți durere.
Examinarea durează câteva minute.
Dacă aveți întrebări, este recomandat să le adresați medicului examinator.

Sunteti pe maini bune!